Kalbi kıran ve onaran kelimeler



Yaşadığımız ortamlarda sevdiklerimize veya iletişim halinde olduğumuz diğer insanlara karşı kullandığımız iyi kötü birçok ifadeden bazıları kalp kırıcı bazıları ise onarıcı olabiliyor.

Aşağıda bu kelimelerden bilebildiklerimi elimden geldiğince, dilim döndüğünce paylaştım. Siz de dilerseniz okuyup, aklınıza gelenleri sayfanın sonuna yorum olarak ekleyebilirsiniz.

Buyurun kalbi kıran ve onaran kelimeler:


CAAAAAAAN: Şahsen ben hiç sevmem. Dillere pelesenk olmuş kelimelerdendir. Kendinizi sıradan ve bayağı hissettirir. Söylenmese daha iyidir.

CANIMM: Dozunda kullanıldığında çok hoş bir kelimedir. Sarar sarmalar, kucaklar. Yakın hissetirir, daha da yakınlaşma isteği uyandırır.
AMA: Joker gibidir. Bahane bulmanın en güzel bağlacıdır. Seni seviyorum ama kavuşamayız. Çok isterdim ama gelemem. Güzel başlayan her cümleyi berbat edip sonunda karşınızdakine "amana koyim" dedirtebilir.

LÜTFEN:
Sihirli bir kelimedir. Kimle sorun yaşıyor olursanız olun etkileme oranı yüksektir. Banka kuyruğunda falan çok işe yarar. Kullanan kişi bayansa etkisi inanılmaz derecede yüksektir.

HADİ BE: Kabalığın daniskası bir kelimedir. Sana inanmıyorum mesajının yanında aşağılama hissi de verir. İnsanları kırıp incitmek istiyorsanız, bu kelimeyle başlayabilirsiniz. Tekrarı halinde daha etkilidir.

SEN BENİMSİN: Sahiplenilme duygusunu ifade eden iki ucu keskin bir cümle. Bazı kadın ve erkekler bundan hoşlanabileceği gibi bazıları da kişilik haklarına saldırı addedip triplere girebilir.  Ama cümle kendi içinde gayet güzeldir.

ÖFF: Kadınlar kullandığında hır çıkarılmasına sebep olabilecek kadar itici bir kelimedir. Baydı artık, bıktım senden, bisktir git anlamlarına da gelir. Yüz ifadesi ile destekleniyorsa insanda "çak suratının ortasına iki tane" duygusu uyandırır.

BAK SANA NE ALDIM: Artık aldığınızın hediyenin durumuna göre etkisi daha fazla olabilen bir kelimeniz var. Özene bezene kullanın. Hele elinizde sevgilinizin hoşlandığı sürpriz bir hediye  de varsa, değme gitsin. Kim tutar sizi. Hayat size güzel.

AYI, MAL: Öfke ifadesi. Saldırganlara karşı kullanılabildiği gibi ilişkiden soğumanın, kesit atmak , bitirmek istemenin de belirtisidir.  Ancak tam ters anlamda kullanmak isterseniz AY/I/m benim! Tarzı söylemler şuh söylenişlerle partnerinizde farklı etkiler yaratabilir.

YAVRUM, KUZUM, TATLIM, GÜZELİM: Erkeklerin işe yarar cümlelerinden bir demet. Kadınları yumuşatır. Her zaman baş döndürücü bir etkisi olmasa da sakinleştiricidir. İşe yarar bu kelimeler. Çekinmeyin, deneyin.

BEN SANA DEMİŞTİM: Sinir edici bir cümledir. Araba devrildikten sonra yol gösteren çok olur misali sen zaten kendi içinde pişmanlıkları yaşarken birisinin çokbilmiş edası ile konuşmasını ne yapasın ki? Yine de söyleyen kişi de alışkanlık yaptığı için bu kelimeyi kullanmadan yapamaz. Asap bozucudur.

BUGÜN ÇOK GÜZELSİN: Kadının kalbine giden yol saçlarından ve makyajından kılık kıyafetinden mi geçer bilmem ama bu ifade oldukça gönül alıcı bir cümledir. Dikkatli ve belirli aralıklarla kullanıldığında etkisi daha yüksektir.

ŞİMDİ OLMAZ, DAHA SONRA BAKARIZ: Baş belası bir cümle daha. Bi git başımdan deyip, adam savmanın bahanesi. Bugün git yarın gel söyleminin devlet dairesi modundan çıkıp bireysel olarak ifade edilmesi.


devamını oku...


BİR TANEM: Sihirli bir kelime daha.  “bir tanem, söyle canım, ne istersen iste benden” bundan güzel ifade var mı? Canım de canımı ye kabilinden çok hoş bir ifade tarzıdır. Bol bol kullanın.

 BEN BAŞKASINI SEVİYORUM: Hayal kırıklığı. İşiteni çıldırtan bunalıma sokan dellendiren ifade. Pişmanlık, depresyon dolu günlerin başlangıcı. Uzun vadede kullanana da pek hayrı olmayan talihsiz kurulmuş bir cümle.



ESPRİ Mİ ŞİMDİ BU?: Yine küçümseyici aynı zamanda kızgınlık ifade eden bir cümle. Muhatabınız bu cümleyi kurmuşsa gözlerine bakın. Gözler ve yüz ifadesi de kırgın ve kızgın ise hemen kıvırmaya başlasanız iyi olur.

DIŞARDA YİYELİM Mİ: Ortamı da hazırlamışsanız değme gitsin bir akşam olabilir. Yiyin tabi. Hadi iyi eğlenceler.

BEN SENİN BİLDİĞİN ADAMLARA BENZEMEM: Kendini beğenmişliğin göstergesi ya da eziklikten kurtulmak için kullanılan bir kelime. Kadın ve erkekler tarafından kullanılır. Genelde hemcinslerini kötülemek ve küçümsemek için her iki cinste  pervasızca kullanır. Maksat ötekileri sıradanlaştırıp, kendi primini yükseltmektir.

BEBEĞİM: Sevgi belirtisi, her kadın biraz çocuktur. Sevilmek sahiplenilmek ister. Saçlarının da gönlünün de okşanmasını ister. Bu kelime o işler için biçilmiş bir kaftan olabilir.

NE BİÇİM KONUŞUYORSUN:
Azarlama ifadesi. Espriden hoşlanmadığının göstergesi. Aynı zamanda karşıdakine küçük bir tokat gibi. Yüz ifadesi ile destekleyince sarsıcı, uyarıcı, ters bir laf.

TATİLE ÇIKALIM DİYORUM:
İyi ediyorsun. Evlilik ve ilişkilerdeki sıkıntılardan kurtulmak için işe yarayabilir. Genelde böyle durumlarda kullanıldığı için teklif edilen kişinin canı buna sıkılsa da yine işe yarar.

İŞİN BOKUNU ÇIKARMA: Abartılı bir bıkkınlık ve şikâyet ifadesi. Karşısındakinden duyduğu rahatsızlığı en üst seviyede ifade ediş biçimi. Bu uyarıyı anlamayan arkadaş öküz demektir.

AKŞAMA NE PİŞİREYİM: Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer derler. Evet, doğrudur mideye gitmeden önce bu cümle ile iştah açıcı bir hazırlık yapmak. Bir çeşit ön sevişme etkisi gösterir.

BAŞIM AĞRIYOR: Erkeği çileden çıkartan. Boğa gibi burnundan solutan cümle. Kadınların regl dönemlerinde ve canları sevişmek, konuşmak istemediğinde başvurdukları gizli silah. Bokunu çıkarmadıkları sürece erkeklere sinir de olsa boyun eğdirebilen süper bir bahane.

ÖZÜR DİLERİM: Daha sihirlisi icad edilmemiş bir kelime. Çok kullanılıp kıymetten düşürülmediği sürece her kapıyı açan sihirli anahtar gibi birşey. 

Benden bu kadar. Yazın bakalım siz de bir şeyler, biz de okuyalım.
Bu yazıyı paylaş: :

3 Yorum var:

  1. ''Sen tanıdığım en iyi insansın''
    ''Hep bana haksızlık yapılıyor''
    ''Ben patavatsız değilim sadece dobrayım''
    ''KEndine haksızlık yapma''
    ''Saf olma''
    ''Sen de hep yanlış anlıyorsun canım ya''bunlarda benden..

    Yazınız ilgi çekici,güzel,okurken tebessüm ettiriyor ve ''aa evet bunları bana da söylüyorlar /ben de söylüyorum'' dedirtiyor:)

    Saygılar ...

    YanıtlaSil
  2. canım ıle ılgılı bır haykırısım var!!!!!
    az once daha ıkı dakıka once taa egıtımın bırınde tanıstıgım adamın tekıne facebookta rastladım normalde facebook sohbet kullanmam neyse farklı makınadan gırdım dıye otomatık acılıyormus sohbet ,patt bu adam ılk lafı nasılsın canım
    canın cıksın yazıcaktım nasıl sınır oldum kopurdum nedır bu erkeklerın canım deme sevdası anında def ettım lıstemden bır haykırıs mısalı bloguma gırdım senın yazını gordum buraya kustum soyleyeceklerımı
    ohh rahatladımmmm

    YanıtlaSil
  3. Harikasın kelimesi kadar harika bir kelime yok :)

    YanıtlaSil

Buraya yorum yazabilirsiniz. Niye yazmıyorsunuz?

Çok okunan yazılar